نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم !

نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم

وقتی می گوییم رمز ارز یا توکن چیست ، می توان گفت اصطلاح رمز ارز به یک توکن مجازی منحصر به فرد یا ارزهای رمزنگاری شده اشاره دارد. این توکن ها دارایی ها یا ابزارهای قابل تعویض و قابل مبادله را در بلاک چین خود نشان می دهند.

توکن‌های رمزنگاری اغلب برای تامین مالی فروش جمعی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند جایگزینی برای چیزهای دیگر نیز باشند.

این توکن‌ها معمولاً از طریق فرآیند استاندارد عرضه اولیه سکه (ICO) ایجاد می‌شوند، توزیع می‌شوند، فروخته می‌شوند و به گردش در می‌آیند که شامل یک تمرین سرمایه‌گذاری جمعی برای تأمین مالی توسعه پروژه است.

Crypto به الگوریتم‌های رمزگذاری و تکنیک‌های رمزنگاری مختلف اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت‌های کلید عمومی-خصوصی، و توابع هش.

از سوی دیگر، ارزهای رمزنگاری شده سیستم‌هایی هستند که امکان پرداخت‌های امن آنلاین را فراهم می‌کنند که به صورت توکن‌های مجازی تعریف می‌شوند.

چطور می توان سرمایه گذاری در توکن  را به بهترین نحو انجام داد؟

ورودی های دفتر داخلی این نشانه ها را به سیستم نشان می دهند. علاوه بر این، توکن‌ها از طریق یک عرضه اولیه سکه ایجاد می‌شوند، به این معنی که نسخه ارز دیجیتال یک عرضه عمومی اولیه (IPO) است.

توکن‌ها توسط شرکت‌های ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند که می‌خواهند پول جمع‌آوری کنند و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به شرکت می‌توانند این توکن‌ها را خریداری کرده و در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاران می توانند به دلایل مختلف از توکن های رمزنگاری استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند آنها را برای نمایندگی سهام در شرکت ارزهای دیجیتال یا تجارت یا تولید کالاها و خدمات برای مبنای اقتصادی نگه دارند.

به عنوان یک مثال عملی، ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی غیرمتمرکز Filecoin به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا توکن‌های بومی خود را به اشتراک بگذارند که به امنیت شبکه آن و کسب پاداش‌های تراکنش کمک می‌کند.

عرضه اولیه سکه (ICO) چیست؟

عرضه اولیه سکه (ICO) نوعی فعالیت افزایش سرمایه در محیط ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. ICO را می توان به عنوان یک عرضه عمومی اولیه (IPO) که از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کند، در نظر گرفت.

با این حال، این دقیق ترین مقایسه نیست، زیرا تفاوت های اساسی بین این دو فعالیت جمع آوری سرمایه وجود دارد. استارت‌آپ‌ها عمدتاً از ICO برای افزایش سرمایه استفاده می‌کنند.

شرکتی که به دنبال جمع آوری پول برای ایجاد یک سکه، برنامه یا سرویس جدید است، می تواند یک ICO را به عنوان راهی برای جمع آوری سرمایه راه اندازی کند.

برای شرکت در ICO، معمولاً باید یک ارز دیجیتال معمولی بخرید و درک اولیه ای از کیف پول ها و صرافی های ارزهای دیجیتال داشته باشید.

ICO ها می توانند حجم قابل توجهی از تبلیغات ایجاد کنند، و سایت های متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که سرمایه گذاران برای بحث در مورد فرصت های جدید گرد هم می آیند.

سرمایه گذارانی که به دنبال شرکت در ICO هستند باید ابتدا به طور گسترده با فضای ارزهای دیجیتال آشنا شوند و قبل از شرکت در مورد هر ICO آموزش ببینند. از آنجایی که ICO ها به سختی تنظیم می شوند، سرمایه گذاران آینده نگر باید در هنگام سرمایه گذاری احتیاط کنند.

نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم
نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم

اصطلاح ITO به چه معناست و چه تفاوت هایی با ICO دارد؟

توکن ها (یا سکه ها) شکل مجازی سرمایه گذاری هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد شده اند. برخی از شرکت‌های فناوری استارت‌آپ، توکن‌ها را به‌عنوان وسیله‌ای جایگزین برای افزایش سرمایه با استفاده از یک پلتفرم بلاک چین موجود، مانند اتریوم، برای ایجاد و ثبت توزیع توکن‌ها به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ، صادر می‌کنند.

شرایط سرمایه گذاری توکن ها از قبل در بلاک چین برنامه ریزی شده است تا یک “قرارداد هوشمند” تشکیل شود که می تواند به طور خودکار توسط نرم افزار انجام شود. به عنوان مثال، قراردادهای هوشمند می توانند به طور مستقل توکن ها را به سرمایه گذاران منتقل کنند، زمانی که قرارداد هوشمند تشخیص داد که تمام شرایط سرمایه گذاری برآورده شده است (مانند انتقال قیمت خرید برای توکن ها، معمولاً در یک ارز دیجیتال، به صادرکننده).

یک پلت فرم بلاک چین می تواند به طور ایمن انتقال توکن ها را تأیید و ثبت کند و باید وسیله ای شفاف برای سرمایه گذاران برای نظارت بر سرمایه گذاری های خود باشد (دفتر کل بلاک چین باز بیت کوین به صورت آنلاین قابل مشاهده است، اگرچه سایر پلت فرم های بلاک چین می توانند خصوصی باشند).

از آنجایی که مدیریت صدور توکن توسط نرم افزار به صورت خودکار انجام می شود، بسیار کارآمد است و معمولاً تنها صادرکننده توکن و سرمایه گذاران باید مشارکت داشته باشند. این می‌تواند بسیاری از طرف‌هایی را که معمولاً در اشکال سنتی انتشار سرمایه‌گذاری درگیر هستند، از بین ببرد.

روش های مختلفی برای شروع سفر سرمایه گذاری شما در ارز دیجیتال وجود دارد. چه بخواهید برای مدیریت سرمایه‌گذاری خود کمک کنید یا با اخلاق اکوسیستم هماهنگ شوید و «بانک خود باشید»، فرصت‌هایی برای کسانی که تازه شروع کرده‌اند وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هنوز پرخطر است – ممکن است کل ارزش سرمایه‌گذاری‌هایتان را از دست بدهید – بنابراین مطمئن شوید که از نظر مالی در وضعیت مناسبی هستید و قبل از پرداخت پول به طبقه دارایی، برای ارزیابی ریسک‌پذیری خود وقت بگذارید.

پنج مرحله آسان برای سرمایه گذاری در بیت کوین

  1. در یک صرافی رمزارز ثبت نام کنید.
  2. یک کیف پول مجازی (Wallet) دریافت کنید.
  3. کیف پول خود را به یک حساب بانکی متصل کنید.
  4. سفارش و بررسی توکن خود را برای سرمایه گذاری در توکن انجام دهید.
  5. سرمایه گذاری در توکن خود را مدیریت کنید.
نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم
نکات کلیدی که باید قبل از سرمایه گذاری در توکن بدانیم

برای کمک به جلوگیری از کلاهبرداری های ICO، می توانید:

اطمینان حاصل کنید که توسعه دهندگان پروژه می توانند به وضوح و دقت اهداف خود را تعریف کنند. ICOهای موفق معمولاً دارای سپیدنامه ساده و قابل فهم با اهداف واضح و مختصر هستند.

به دنبال شفافیت باشید، سرمایه گذاران باید از شرکتی که ICO را راه اندازی می کند، انتظار شفافیت ۱۰۰% داشته باشند تا سرمایه گذاری در توکن های سوددهی را رقم بزنند.

شرایط و ضوابط قانونی ICO را مرور کنید. از آنجایی که رگولاتورهای سنتی عموماً بر این فضا نظارت ندارند، مسئولیت سرمایه گذار اطمینان از یک ICO قانونی است.

بررسی کنید که وجوه ICO حتما در یک کیف پول امانی ذخیره شده باشد. این نوع کیف پول به کلیدهای دسترسی چندگانه نیاز دارد که محافظت مفیدی در برابر کلاهبرداری ایجاد می کند.