تفاوت‌های سایت استاتیک و داینامیک؟

استاتیک یا داینامیک

استاتیک و داینامیک کدام بهتر است ؟

با رونق بازار کسب و کار های دیجیتال، امروز بیزینس های بسیاری هستند که تصمیم بر گسترش بازار خود با استفاده سایت ها دارند که می تواند یکی از انواع سایت های شخصی سازی شده استاتیک و داینامیک باشد و یا یک سایت طراحی شده با cms ها.

از طرف دیگر هم خیلی افراد هستند که به تازگی وارد بازار کار شده اند و می خواهند که به هر دلیلی یک سایت داشته باشند، ولی نمی دانند کدام روش برای آنها بهتر است.

در کل باید گفت که سایت ها یا با سایت ساز ها و cms ها درست می شوند و یا توسط کد نویس در قالب یک سایت کاملا شخصی سازی شده نوشته و طراحی می شوند.

ما در این مقاله داریم درباره همین سایت های طراحی شده توسط کدنویس صحبت می کنیم، یعنی سایت هایی که برای شما کاملا از صفر نوشته می شوند.

باید توجه داشت که قبل از پیاده سازی این نوع از سایت ها مهم است که نیاز های متقاضی رو بررسی شود.
چون خوب به میزان زیادی در هزینه ها تفاوت ایجاد خواهد کرد.

چرا ؟

چون شما با توجه به توقعاتتون از سایت باید به فکر سایتی باشید که قابلیت مدیریت صفحات، بارگذاری محتوا، فروش یا … و یا این که فقط یک سایت چند صفحه ایی که در آینده قرار نیست مرتب در اون تغییراتی ایجاد شود.

این همان تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک است.

استاتیک

سایتهای استاتیک، سایت هایی هستند که ضرورتی برای تغییر اطلاعات آنها وجود ندارد. اینگونه وب سایت ها معمولا تنها جهت معرفی شما هستند.

عملیات به روز رسانی محتوای سایت خیلی کم صورت می پذیرد و نیازی به ارائه خدمات آنلاین در این سایت ها دیده نمی شود.

بدون شک هزینه های طراحی اینگونه سایت ها کمتر بوده و بطور کلی برای هر شخص، شرکت و یا سازمان کوچک کاربرد خواهد داشت.

داینامیک

در مقابل سایت های پویا یا همان داینامیک نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه پیدا خواهد کرد.

هزینه طراحی سایت داینامیک و نگهداری آن معمولا زیاد بوده و بدون کسب درآمد از آن، ایجاد چنین سایتهایی منطقی به نظر نمی رسد.

به نظر شما استاتیک و داینامیک هر کدام کجا کاربرد دارند ؟

برای یک شرکت که دارای فروشگاه کالای دیجیتال و یا خدمات آنلاین هست، چه نوع وب سایتی مناسب است، استاتیک یا داینامیک؟