همکاری داده‌پرداز و شرکت Posco کره جنوبی

همکاری داده پرداز و کره جنوبی

همکاری داده‌پرداز و کره‌جنوبی

کنفرانس راهکارهای هوشمند سازی در راستای توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و دولت هوشمند الکترونیک برگزار شد. در این کنفرانس مباحث دولت هوشمند الکترونیک، راهکارهای هوشمند صنایع در حوزه های مختلف و ارتقاء گسترش همکاری ایران و کره ، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این كنفرانس سند همكاری فی مابین شركت Posco Ict از كشور كره و شرکت داده پرداز پویای شریف از ایران امضا شد.

این تفاهم نامه همکاری در راستای رشد نوآوری و توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و ایجاد بسترهای مناسب حوزه دولت هوشمند الکترونیک منعقد شد تا انتقال دانش و تجربیات اجرایی کره جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات بومی سازی شود.

از مفاد دیگر این تفاهم نامه امکان اجرای پروژه های مشترک در حوزه خدمات و آموزش فراهم شد.، در این كنفرانس مسئولین سازمان فناوری اطلاعات كشور و كارشناسان این حوزه حضور داشتند.

رضا باقری اصل، معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در کنفرانس راهکارهای هوشمند ایران و کره، گفت: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در تولید نرم افزار و ارایه سرویس های ارزش افزوده دارد که می تواند بخشی از بازار بزرگ موجود در این حوزه در عرصه بین المللی را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: افزایش همکاری ها میان ایران و کره و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف، یکی از زمینه های مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی است.

وی افزود: به نظر می رسد شکل گفت و گو ها باید تغییر کرده و فروش کالا تنها جزیی از مبادلات میان دوطرف باشد و افزایش همکاری ها در تولید محصولات از اصلی ترین زمینه های همکاری می تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، تیم های مختلفی از کشورهای مختلف در زمینه های گونان وارد ایران شدند اما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه ساختاریافته ای شکل نگرفته است.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان این مطلب که گریزی از همگرایی فناوری نیست، تصریح کرد: با توجه به توسعه بخشICT، زمینه توسعه خدمات در ایران فراهم شده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه کشور، سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی باید به پنج درصد افزایش پیدا کند و انتظار داریم بخش عمده ای از آن در حوزه فناوری اطلاعات محقق شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا نیز برنامه منسجمی از سوی وزیر ارتباطات در قالب موضوعات اقتصاد دیجتالی تدوین و آماده شده است.

همچنین “سونگ هو کیم” سفیر کره جنوبی، در این كنفرانس ضمن بیان این مطلب که روابط میان ایران و کره جنوبی دیرینه و خوب است گفت: بیشتر همکاری ها تا کنون در حوزه های اتومبیل، گوشی هوشمند، تلویزیون، نفت و پتروشیمی بوده است.

سفیر کره جنوبی با اشاره به تجربیات کشورش در پیاده سازی دولت الکترونیکی گفت: پیاده سازی دولت الکترونیکی موجب پاسخگوتر شدن همه سازمان در کره جنوبی شده و زمینه افزایش شفافیت و دسترسی آسان تر به خدمات را فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در این حوزه در اختیار ایران قرار دهیم و همکاری های بسیار خوبی را در این حوزه محقق کنیم.

بازتاب این رویداد در خبرگزاری های ذیل صورت گرفت .

منابع خبر در مطبوعات و خبرگراری های داخلی :

خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، خبرگزاری اقتصاد ایران آنلاین، خبرگزاری تی نیوز، خبرگزاری صبح تهران، خبرگزاری اطلس، خبرگزاری موج، خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری قانون، خبرگزاری بولتن و …