نحوه ساخت جدول زمانی پروژه وب سایت

time

یکی از مشکل‌ترین وظایف شرکت‌ها، پیش‌بینی مدت زمان ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت جدید می‌باشد
البته علت اصلی تصمیم شرکت‌ها برای باز طراحی سایتشان، عدم دستیابی به اهداف بازار دیجیتالی می‌باشد. شرکت‌ها معمولا زمانی با آژانس‌های طراحی سایت تماس می‌گیرند که ۶ تا ۱۲ ماه از اهدافشان عقب افتاده‌اند و به منظور جبران زمان از دست رفته، قصد دارند تا سایت جدید با سرعت طراحی شده و تحویل داده شود. در این موقعیت پرفشار امکان اتخاذ تصمیمات نادرست وجود دارد.

دراینجا چند نکته را باید درنظر گرفت:

• خودسرانه عمل نکنید

مشتریان شما در اولویت اول به سرعت راه‌اندازی سایت اهمیتی نمی‌دهند، برای آن‌ها برآورده شدن نیازهایشان از طریق سایت اهمیت دارد.

هنگامی که برای طراحی سایت فاکتور زمان را درنظر بگیرید، فقط افراد سازمان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهید اما با زمان مناسب هم می توانید خوش قول بمانید و هم می توانید مشتریانتان را به عنوان یک فرد حرفه ایی تحت تاثیر قرار دهید.

• ارتباط قابلیت ها و زمان بندی

یک وب‌سایت تنها یک ابزار می‌باشد و هدف نیست، لذا مشکلات قابل حل با کمک این ابزار را تعریف کنید. سایت جدید نسب به سایت قدیم چه ویژگی‌ها و مزایایی خواهد داشت؟ پس از تعریف قابلیت ها، به زمان بندی فکر کنید.

• خودتان را بشناسید

میزان زمانی را که تیم شما می‌تواند به این پروژه اختصاص دهد، تعیین کنید. سریع‌ترین زمان ممکن برای ارائه بازخورد توسط تیمتان چه زمانی است؟

اندازه تیم شما چقدر بوده و هماهنگ‌سازی جلسات درون تیمی چقدر آسان است؟

• واقع ‌بین باشید

جداول زمانی غالبا براساس اید‌ه‌آل ها تنظیم می‌شوند اما عوامل بیرونی نیز تاثیر مهمی روی طرح جدول زمانی دارند.

• اهمیت محتوای سایت را فراموش نکنید

اگر سایت شما طراحی خوبی داشته باشد اما محتوای شما خوب نباشد، همه تلاش‌ها بی‌ثمر خواهد بود. یک محتوای خوب فاکتورهای مختلفی دارد:

محتوا باید شامل اطلاعات مفید درباره سازمان شما و خدماتتان باشد. این موضوع کار حساسی است و نیاز به زمان و مهارت‌های سئو دارد.

• نگاه بلند مدت داشته باشید

هنگامی که از سازمان‌ها در مورد اهداف طراحی سایتشان می‌پرسید، آن‌ها از عملکرد سایت می‌گویند، مثلا به یک بلاگ یا طراحی واکنش‌گرا نیاز دارند.

تمام این موارد برای موفقیت پروژه مهم است اما کافی نیست. این نکته مهمی است زیرا هدف اصلی شما باید رشد تجارت باشد.