کاربرد پرتال سازمانی برای سازمان شما چیست؟

کاربردهای یک پرتال سازمانی برای سازمان شما چیست؟

یک پرتال سازمانی با ارائه یک نقطه ورود واحد به انواع سیستم های سازمانی از طریق یک مرورگر وب، سیلوهای اطلاعات و داده ها را یکپارچه می کند. ایجاد شبکه جهانی وب، و همچنین لزوم در دسترس قرار دادن داده ها و اطلاعات در سیستم های پشتیبان به طور گسترده در سراسر جهان، نیروهای محرکه پشت همه اینها بودند. پورتال های سازمانی همه اطلاعات را دسته بندی کرده و کاربران را به طور پیوسته قادر خواهد‌ساخت تا همیشه اطلاعات مربوط به دپارتمان خود، پروژه های تعریف شده شخصی و موارد دیگر را مشاهده کنند. این به طور گسترده ای به شخصی سازی رابط کاربری کمک می‌کند. پورتال های سازمانی اولین تلاش برای ارائه اطلاعات به کاربران بر اساس نقش و ترجیحات آنها بود و به آنها اجازه داد تا صفحات شخصی و تنظیمات کاربری خود را حفظ کنند. و البته، یکپارچه‌سازی برنامه‌ها همواره بخش مهمی از اجرای هر پرتال سازمانی بوده‌است که باعث افزایش کاربرد پرتال سازمانی خواهد شد.

یک پرتال سازمانی کاربردی پویا علاوه بر ویژگی‌های نام‌برده شده، لازم است ویژگی‌های زیر را نیز داشته‌باشد:

  • تجربه کاربری ساده، سفارشی شده با توجه به نیاز مشتری
  • طراحی متقابل و پاسخگو
  • تسهیل دسترسی کارکنان و تامین کننده نیاز‌های مشتری
  • لانچر شخصی‌سازی شده برنامه
  • انعطاف پذیری با استقرار Cloud و Hybrid
  • راه حل های ویژه در کنار افزونه های سفارشی
کاربردهای یک پرتال سازمانی برای سازمان شما چیست؟

ایجاد پرتال سازمانی یکی از بهتری استراتژی‌ها برای افزایش همکاری در تیمی در یک سازمان خواهد‌بود. پورتال سازمانی به اشتراک گذاری، ذخیره و آموزش تیم ها از طریق ویدیو و سایر مدیا‌ها نیز کمک شایانی می‌کند. مدیران و کارمندان در بخش ها و دپارتمان‌های مختلف به کمک این پورتال‌ها، با یکدیگر همفکری و ارتباط برقرار می‌کننند. کارمندان می توانند به صورت روزانه در مورد وظایف مختلف داخلی، چالش های پروژه، ایده ها و موارد دیگر با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

در ادامه به سه دلیل مهم که یک پرتال سازمانی به روز و کارآمد می تواند به کسب‎وکار شما کمک کند اشاره خواهیم کرد:

یکپارچگی

حتی در روزهای اولیه اینترنت، پرتال سازمانی راه خوبی برای ارائه دسترسی یکپارچه به سیستم های بودند. منطقی است که آنها می توانند به عنوان یک مرکز چند‎منظوره برای پشتیبانی از ارتباطات داخل شرکتی، خدمات سلف سرویس کارکنان، مدیریت اطلاعات و همکاری بین کارکنان عمل کنند. یک پرتال سازمانی به روز، محتوا، داده ها و خدمات را از طریق وب سرویس ها و API ها جمع آوری و ارائه می کنند، و بنابراین می توانند به عنوان پایه ای عالی برای ارائه محتوا و API ها به سایر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه عمل کنند. حتی برخی از اعلان‌های فشار (Push Notification) پشتیبانی می‌کنند و دارای فناوری‌های رابط کاربری هستند که می‌توانند تجربیات غنی (HTML5) را برای استفاده در بسیاری از دستگاه‌ها ارائه دهند.

شخصی سازی شده

پرتال سازمانی به طور کلی، دسترسی شخصی به اطلاعات، خدمات و برنامه های کاربردی را بسته به مسئولیت ها و مجوزهای کاربر فراهم می کنند. به تازگی، پورتال های شرکتی به طور قابل توجهی در این زمینه بهبود یافته اند تا حدی که محتوای خود را بر اساس رفتار کاربر و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین تغییر دهند. کاربران همچنین قادر خواهند بود صفحات و داشبورد خود را با استفاده از طیف وسیعی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسازند و به آن‌ها دسترسی به آنچه که برای اجرای خوب وظایف خود نیاز دارند، می‌دهند.

امنیت بالا

در روش کاری مدرن امروزی، کاربران می خواهند از هرجا و در هر دستگاهی که دارند به داده های شرکت دسترسی داشته باشند که این امر به طور طبیعی یک خطر امنیتی بزرگ ایجاد می کند. پورتال های سازمانی روشی ارزشمند برای ارائه تجربه های امن وب و تلفن همراه در سیستم های بک-اند و تراکنشی هستند که این امکانات به وجود‌آمده، خطر از دست رفتن داده‌هارا را با ادغام با خدمات پشتیبانی (SAML Single-Sign On (SSO خنثی می‌کنند. مدیریت گسترده مجوز کاربر به سازمان ها کمک می کند تا کنترل تمام دارایی های داده خود را حفظ کنند و امنیت مبتنی بر نقش کنترل مجوزهای دسترسی برای دسته ها، اسناد، پورتلت ها، برنامه ها و داده ها را آسان می کند.

پس اگر در سازمانتان به یک رابط که ازطریق آن مشتری و کارمندان بتوانند نیازها و وظایف خود را مدیریت کنند، از محتوا، داده ها و برنامه های کاربردی و پر‎استفاده استفاده کنند و به طور ایمن به سیستم های پشتیبان و رابط های فرانت اند (Front-end) دسترسی داشته باشند، بهترین گزینه برای شما یک پورتال سازمانی به روز، مانند پرتال سازمانی داده‎پرداز است.

انواع پرتال سازمانی

اصولا پرتال های سازمانی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. پرتال های اطلاعات سازمانی – این دسته از پرتال‎ها به شما این امکان را می دهد که به همه منابع اطلاعاتی خود از یک مرکز، دسترسی داشته باشید.
  2. پرتال های برنامه سازمانی – دسترسی به تمام برنامه های سازمان را فراهم می کند.
  3. پرتال های تخصصی سازمانی – یک پورتال تخصصی، داده هایی را که کارکنان استفاده می کنند با دسترسی به کل پایگاه داده شرکت ارزیابی می کند.

به طور خلاصه، پرتال سازمانی یکی از بهترین راه ها برای کاهش سریع هزینه های یک سازمان بزرگ و سهولت در ارائه خدمات و ارتباط موثر با مردم است. پورتال سازمانی داده پرداز دارای امکانات و مزیت های بی شماری است که برخی از این ویژگی ها عبارتند از: انعطاف پذیری بالا، امنیت بالا، توسعه‎پذیری سریع و آسان و … مکان سفارشی‌سازی یا Customization بوده تا در محور‌ کسب کارهای بزرگ B2B و B2C ایفای نقش نماید. با وجود این ویژگی در پلتفرم پرتال سازمانی داده پرداز، به راحتی می توان سیستمی برای سازمان ها ایجاد کرد که مدیریت فایل ردیابی، گردش کار و در نهایت سرعت ایجاد شود.