با یک پلتفرم اختصاصی کسب و کار خود را متحول کنید

پلتفرم اختصاصی کسب و کار

تصمیمات مهم و سرنوش ت‎ساز به طور پیوسته توسط صاحبان مشاغل برای بهینه سازی سطح بهره وری کسب و کارشان گرفته می شود. دشوارترین جنبه تصمیم‌گیری در یک محیط کسب‌وکار، ترکیب تلاش برای دستیابی به اهداف بلندمدت با نیازهای فوری است که این امر کسب‌وکار شما را با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصربه‌فرد مواجه می‌کند که راه‌حل‌های خودکار و بر گرفته از پرتال ها بهترین راه حل برای مقابله با آنها است.

برنامه های نرم افزار B2B، برنامه های کاربردی SaaS Business و نرم‎افزار مدیریت کسب و کار

صرف نظر از اندازه یا دامنه یک کسب و کار، راه حل های نرم‎افزاری همیشه به شرکت ها و کارکنانشان در پروژه ها و فعالیت‎ها کمک شایانی کرده و حجم کار سازمان‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش داده‎است. این نرم افزار مورد استفاده در بیزینس عموماً به برنامه های نرم افزاری B2B، برنامه های کاربردی SaaS Business و نرم افزار مدیریت کسب و کار خلاصه می شود. این اصطلاحات اغلب حتی توسط کارشناسان تجارت اشتباه گرفته می شود، اما ما سعی می کنیم در این مقاله به طور خلاصه روابط بین آنها را توضیح دهیم.

نرم افزار مدیریت کسب و کار(Business Management Software) یک اصطلاح کلی برای راه حل های مبتنی بر ابر است که کارهای شرکت را خودکار می کند و معمولاً با استفاده از داده های ثبت شده در ابر برای تجزیه تحلیل و پیش بینی فرآیندهای دقیق و مهم انجام می شود. برنامه‌های نرم‌افزاری B2B راه‌حل‌های نرم‌افزاری هستند که تبادل محصولات، خدمات یا اطلاعات بین مشاغل را کارآمدتر می‌کنند. برنامه‌های تجاری SaaS ابزارهای تجاری هستند که نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار را از طریق اینترنت بدون نیاز به نصب و نگهداری نرم‌افزار (مانند افزونه‌ها) را برای شرکت‎ها و سازمان‎ها محیا می‎کند.

با توجه به توضیحات بالا، می توان تشخیص داد که برنامه های نرم افزاری B2B نرم افزارهای مدیریت کسب و کار هستند که مختص مشاغل B2B هستند. البته این را نیز در نظر بگیرید که این اصطلاحات را گاهی می توان با دقت به جای یکدیگر استفاده کرد. با این حال، بسته به ماهیت کسب‌وکار، پتانسیل نهایی یک نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار تنها با سفارشی‌سازی نرم‌افزار برای همگام‌سازی با نیازهای کسب‌وکار شما قابل دستیابی است.

📌 مقاله مرتبط:

برای آشنایی بیشتر با موضوع، پیشنهاد می شود این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید : کاربرد پرتال سازمانی برای سازمان شما چیست؟

چرا برنامه های مدیریت کسب و کار را سفارشی کنیم؟

امروزه، کسب‌وکارها همیشه با چالش‌ها و رقابت‌های شدیدی روبرو هستند، به‌ویژه با سرعتی که علایق و خواسته‌های مشتریان به طور مکرر با این روند تغییر می‌کنند. در نتیجه، کارآفرینان هوشمند و مبتکر شروع به استفاده از نسخه‌های سفارشی پلتفرم‌ها مانند پلتفرم اختصاصی داده پرداز می‌کنند. اصولا استفاده از پلتفرم اختصاصی رویکردی دقیق برای رفع چالش‌های فنی که در کسب‌وکار است.

رویکرد پلتفرم اختصاصی،  به این مشاغل مزیت های رقابتی قابل توجهی درمقایسه با رقبای خود می دهد. در واقع، نرم‌افزار تجارت الکترونیکی که مستقیماً رضایت مشتری را افزایش می‌دهد، همیشه یک راه‎حل توصیه‌شده است زیرا رضایت مشتری مبنایی است که بهره‌وری در کسب‌وکار بر اساس آن ایجاد می‌شود. پلتفورم‌ اختصاصی یا سفارشی‌سازی‌شده مانند برنامه‌های نرم‌افزاری B2B می‌توانند در صورت استفاده صحیح، با این چالش تا حد قابل توجهی مقابله کنند.

جیم آلچین، دانشمند کامپیوتر آمریکایی (مدیر سابق مایکروسافت)، همواره به موارد استفاده از پلتفرم های سفارشی شده برای شرکت ها توجه ویژه‎ای دارد. برای مثال در آخرین مصاحبه خود اشاره کرد: “خب، توسعه دهندگان می خواهند مشتریان زیادی را جذب کنند. پس ما باید پلتفرم اختصاصی خود را چنان منحصر به فرد کنیم که آنها این کار را به سرعت و سهولت انجام دهند.” او بر ایده دسترسی به مشتریان با استفاده از یک پلت فرم اختصاصی مانند برنامه های تجاری SaaS تاکید کرد.

اما آیا کسب و کار شما به یک پلتفرم اختصاصی نیاز دارد یا خیر؟

اغلب اوقات، نرم افزارهای سفارشی توسعه یافته به طور قابل توجهی تمام جنبه های یک سازمان را ، به ویژه آنهایی که نیازهای منحصر به فرد و خاصی دارند، بهبود می بخشد. کسب و کارها باید از مزیت رقابتی خود استفاده کنند که تیم توسعه نرم‎افزار عاملی حیاتی در این زمینه است. با وجود این مزایا، هنوز مهم است که ارزیابی کنید و بدانید که استفاده از پلت فرم اختصاصی یک سرمایه گذاری مناسب برای کسب و کار شما است یا خیر.

مهمترین زمینه برای دسترسی، نیاز‎های بر پایه اتوماسیون شرکت شما است. پس باید به طور ویژه‎ای بررسی کنید که در حال حاضر، آیا شرکت شما به مجموعه ای منحصر به فرد از راه حل های فنی نیاز دارد یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، شما هیچ گزینه ای ندارید جز اینکه توسعه نرم افزار مدیریت کسب و کار اختصاصی خود را داشته باشید زیرا این بهترین راه برای خروج از این بحران است. پلتفرم اختصاصی داده پرداز بهترین گزینه برای پاسخگویی به این دسته نیاز های کسب و کار شما است زیرا تیم متخصصین داده پرداز با تجربه و مهارت بالا، پلتفرم اختصاصی سازمان و شرکت شما در نهایت دقت و کارایی طراحی و پیاده‎سازی می‎کنند.

پلتفرم سفارشی کسب و کار
پلتفرم سفارشی کسب و کار

چرا برای سرعت بخشیدن به تجارت خود  پلتفرم‎های سفارشی شده را انتخاب کنید

مزایای به دست آمده از سفارشی سازی نرم افزار مدیریت کسب و کار گاهی فراتر از اندازه گیری است. در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم این مزایا را ساده‌سازی کنیم تا هفت دلیل بسیار مهم آن را به شما ارائه دهیم که چرا استفاده از پلتفرم‌های سفارشی‌شده باعث تسریع کسب‌وکار شما و افزایش بهره‌وری می‌شود.

۱ – پلت فرم های سفارشی با استانداردهای مشخص شده شما ساخته شده اند. از این رو اجرای آنها آسان تر است

راه حل های سفارشی راحت تر با سیستم های موجود ادغام می شوند و همچنین می توانند برای بهبود عملکرد ابزارهای موجود استفاده شوند. از آنجایی که نرم افزار سفارشی شده بر اساس مشخصات کسب و کار ساخته شده است، سازگاری کسب و کار با اثرات استفاده از نرم افزار آسان تر است. پیاده سازی نرم افزار از قبل ساخته شده بسیار دشوار است زیرا ممکن است برای کار کردن به مشخصات کلی سیستم خاصی نیاز داشته باشد.

در همین راستا، برنامه‌های تجاری SaaS تقریباً به هیچ نرم‌افزار یا سخت‌افزار تخصصی برای پیمایش نیاز ندارند. از این رو، نصب و پیاده سازی آن بدون توجه به نرم افزار مدیریت کسب و کار قبلی شما آسان تر است.

۲ – مقرون به صرفه بودن بلند مدت

سفارشی کردن نرم افزار برای کسب و کار شما معمولاً در دوره اولیه (نصب) بسیار گران است، اما متعاقباً، مزایای اجرای آن آشکار می شود. از هزینه کم نگهداری گرفته تا تضمین کارایی و بهره وری و حتی توانایی آن در انجام عملکردهایی که معمولاً به دو یا چند مورد نیاز دارند.

ابتدا، می‌توانید بسته به هزینه و بودجه، بر روی ضروری‌ترین ویژگی‌ها و ابزارها کار کنید و متعاقباً ویژگی‌های پیشرفته را اضافه کنید زیرا به‌روزرسانی آسان است. هر مرحله از فرآیند به شما امکان آزمایش و جمع‌آوری بازخورد در مورد محصول و انجام بهبودهای لازم را قبل از عرضه کامل می‌دهد.

۳ – امنیت سایبری

اینترنت این روزها مدام مورد حمله هکرهای سایبری قرار گرفته است. این هکرها اغلب یک سیستم نرم افزاری را برای سرقت اطلاعات هدف قرار می دهند. آنها تقریباً هرگز نرم افزارهای سفارشی را که به طور خاص برای یک سازمان طراحی شده اند هدف قرار نمی دهند زیرا دسترسی به نرم افزار اغلب حداقل است.

علاوه بر این، این نرم افزارهای سفارشی اغلب از کدهای اولیه توسعه می یابند و نفوذ در چنین کدنویسی دشوار است. توسعه دهندگان نرم افزار سفارشی معمولاً لایه های اضافی امنیت فایروال را از طریق رمزگذاری رمزگذاری می کنند.

۴ – انعطاف پذیری

یک پلتفرم تجاری که از قبل ساخته و طراحی شده است، شانس کمتری برای برآورده ساختن نیازهای آینده خود به یک کسب و کار نشان می دهد، زیرا آنها معمولاً دارای لیست ثابتی از ویژگی ها و ابزار هستند که معمولاً سفارشی کردن و مقیاس بندی آنها با حوزه های آینده شرکت دشوار است. به خصوص در یک کسب و کار رو به رشد، با دست و پا گیر شدن فرآیندها، به ابزارهای پیشرفته تری نیاز خواهد بود. توسعه نرم‌افزار سفارشی تضمین می‌کند که نرم‌افزار شما با گذشت زمان متناسب با رشد کسب‌وکار شما باشد. این ویژگی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند بدون اینکه هزینه بیشتری برای تطبیق با راه‌حل‌های چالش‌های آینده متحمل شوند. برنامه های کاربردی تجاری SaaS قابل تنظیم، به عنوان انعطاف پذیرترین شکل نرم افزارهای مدیریت کسب و کار در نظر گرفته می شوند. نرم افزارهای سفارشی شده به طور یکنواخت با ادغام ویژگی های جدیدتر و بهبود ابزارهای آن توسعه می یابند، از این رو آنها مقیاس پذیری بسیار بالایی را ارائه می دهند.

۵ – پشتیبانی و نگهداری آسان تر

توسعه نرم افزار سفارشی توسط تیم های پشتیبانی توسعه انجام می شود که معمولاً خدمات پشتیبانی فنی و تعمیر و نگهداری را ارائه می دهند. پلتفرم‌های سفارشی‌شده ممکن است با برخی چالش‌های فنی یا حفره‌های امنیتی همراه باشند که اگر پشتیبانی و نگهداری تاکید شده هرچه سریعتر اعمال شود، قابل حل است.

پلتفرم سفارشی کسب و کار
پلتفرم سفارشی کسب و کار

۶ – بهره وری و کارایی بهینه

نرم افزارهای مدیریت کسب و کار سفارشی (مخصوصاً برنامه های تجاری SaaS) به طور ویژه برای پاسخگویی به خواسته های یک سازمان تجاری خاص طراحی شده اند. دامنه پلتفرم اختصاصی همیشه با ساختار کسب و کار مطابقت دارد. در این راستا، ابزارهای سفارشی بهتر از کسب و کارها در دستیابی به بهره وری و کارایی بهتر حمایت می کنند.

این برنامه‌های B2B قابل تنظیم برای حل وظایف تکراری و تقویت همکاری بین دو یا چند سازمان شناخته شده‌اند. افزایش کارایی و بهره وری دلیل اصلی استفاده از آن در بین شرکت های B2B در سطح جهانی است.

۷ – عملکرد دقیق تر

مزیت اصلی نرم افزار مدیریت کسب و کار سفارشی شده نسبت به پلتفرم های تجاری آماده، دقت در روش های اعمال شده توسط پلتفرم اختصاصی در حل مشکلات تجاری است. این به این دلیل است که پلتفرم های سفارشی شده به طور خاص برای حل مشکلات پیش روی تجارت ایجاد می شوند و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهند.

در حالی که بسیاری از برنامه های کاربردی در حال حاضر برای تجارت وجود دارد، نرم افزار مدیریت کسب و کار قابل تنظیم برای خدمت به یک سازمان خاص طراحی شده است، به همین دلیل است که بسیاری از مؤسسات تجاری کاربرد آن را بسیار سودمند یافته اند، به ویژه به دلیل بازتاب آن از تمام نیازهای نرم افزاری مشاغل. نرم افزار سفارشی را می توان در قالب برنامه های تلفن همراه یا ترجیحاً برنامه های تجاری SaaS طراحی کرد که امکان افزایش انعطاف پذیری و سهولت دسترسی را فراهم می کند.

پیاده‌سازی پرتال سازمانی یکی از بهترین راهکارها برای بهینه‌سازی فرآیندهای سازمانی و تسهیل ارائه خدمات و ارتباطات است. پرتال سازمانی داده‌پرداز ویژگی‌ها و امتیازات بیشماری دارد که باعث شدند این سرویس به‌عنوان محصولی دانش‌بنیان شناخته شود. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از: تجمیع و مدیریت داده‌های عظیم، توسعه پذیری سریع، امنیت اطلاعات و … اما یکی از تفاوت‌های پرتال سازمانی داده‌پرداز با نمونه‌های دیگر، امکان سفارشی‌سازی یا Customization بوده تا در محور‌ کسب کارهای بزرگ B2B و B2C ایفای نقش نماید.